fredag 15 maj 2009

Vad skulle livet vara utan en DN vid helgfrukosten?

Nog för att jag är en flitig läsare av tidningar på nätet. Det är jättepraktiskt att komma åt alla nyheter via datorn. Lättillgängligt, snabbt och smidigt. Men det är ändå ingenting jämfört med, när man på helgen får lov att avnjuta den tryckta formen av Dn. Ska det vara en riktig helgfrukost ska den inbegripa en papperstidning. Kulturdelen ska locka mig till läsning och bibringa mig inspiration och kunskap om de senaste böckerna, musiken och filmerna. Därför hugger till lite i hjärtat när jag läser om den tryckta tidningens nedåtgående trend. Jag är verkligen ingen bakåtssträvare när det gäller ny teknik och framgångar på internet, men jag kan inte sträcka mig hur långt som helst. Jag ska därför med största möjliga belåtenhet slå upp min DN imorgon och med den avnjuta en god kopp perkolatorkokat kaffe. Kanske om det blir tillräckligt gott väder ska jag också njuta av min balkong. Här en bild på balkongen, en härlig sommareftermiddag.



Ha en bra helg!

Inga kommentarer: