torsdag 7 maj 2009

"Den hemlige kocken"

Har snöat in mig lite på matlagning i de senaste inläggen. Igår var jag på en föreläsning där "den hemlige kocken" Mats-Eric Nilsson berikade mig med intressant information. Jag säger bara titta på detta klippet och begrunda!

Idag var vi på förskolan och läste sagor (svenska C). Det är fantastiskt vad fyra-, fem-, sexåringar har mycket att förtälja...vi höll på att inte komma därifrån. "Vet ni, jag har en katt!"... "... och jag har en kanin!"... "Hur gammal är du? 100 år?" etc. Men otroligt härligt och kul. Tackar å det varmaste barnen och deras fröknar.

1 kommentar:

Ronny76 sa...

Jag håller fulständigt med dig. Jag gillar att baka och gör allt själv vad det gäller i matlagningasväg. Det är helt otrolitg av många tillsatser det är i maten i dag. jag har länge vetat om hur mycket tillsatser det är i mat men det värsta exemplet jag har hört talas om är en färdigrätt som hadde 41 tillsatser. Ha en bra dag !