torsdag 8 januari 2009

Ny termin - nya utmaningar

Nu har vårterminen 09 inletts. Jag har precis välkomnat de nya studerande. Det var trevligt att få lära känna några nya ansikten och introducera fler till kurserna. En ny termin innebär också några nya namn på bloggen - till dessa vill jag säga VÄLKOMNA! Hoppas att ni snart kommer att känna er bekväma med bloggverktyget och att ni kommer ha stor nytta av de fördelar som ett blogganvändande innebär, i avseende på studierna i svenska.



Som vid varje terminsskarv - har jag försökt utvärdera den gångna terminen. Jag har insett att några delar behöver utvecklas. Inför denna termin har jag tagit tag i några av dessa saker. En del i mitt arbete har varit att lägga ner extra jobb på lay-outen i uppgiftsdokumenten. Avsikten med detta arbete är att göra det mer attraktivt för er som studerar. Jag tror att man kan komma långt med snygga bilder och ett tilltalande typsnitt. Kanske gör det underverk för er studiemotivation?! En annan del i min personliga utvärdering rör studietiden. Till denna termin har jag gjort en mer specifik studieplanering och jag kommer att vara betydligt strängare med att ni studerande ska hålla era studietider.

Slutligen ska det sägas att jag tycker att arbetet med bloggen har fungerat bra, under den gångna terminen. Jag har, i princip, endast positiva saker att säga om användandet av bloggen. Ni, som har varit blogganvändare under höstterminen, har varit mycket duktiga och jag som lärare har kunnat få en bättre bild av ert lärande och er utveckling.



Inga kommentarer: