torsdag 29 januari 2009

Åter i skolbänken!

Blir man någonsin fullärd? Finns det en punkt där det helt enkelt inte går att fylla detta lilla huvud mer? Nej, jag tror inte det! Min bestämda åsikt är att det alltid finns mer att lära, att det alltid finns något mer som man kan ha nytta av att kunna! Återigen sitter jag i skolbänken... ja, inte bokstavligt talat. Med webben som klassrum och dataskärmen som "svarta tavlan" ska jag nu intaga mer kunskap om teknikens inneboende möjligheter i lärandesammanhang. Avsikten är att jag ska utveckla mig själv i min lärarroll. Att jag genom att öka min kompetens kan leda er, studerande, på fler vägar som leder till utveckling och lärande. Detta är naturligtvis inget som påverkar min jobbsituation - studierna ligger helt och fullt utanför jobbet. Det enda ni ska märka av är mina eventuella ökade kunskaper inom området teknik och it-baserad pedagogik.

Inga kommentarer: