torsdag 6 november 2008

Tiden går så fort!

Jaha... vi avslutade augusti månad och hamnade helt plötsligt i november. Vad hände med de övriga månaderna? Det är som när man precis somnat och klockan ringer. "Jag kan omöjligen ha sovit mer än ett par minuter!" tänker man frustrerat. Men ändå påstår den reella tiden envist, att jag faktiskt har sovit sju timmar. Jag fnyser och står fast vid att jag inte fått sova mer än ett par minuter och att tiden fick hicka och gjorde ett hopp direkt från augusti till november! Hur annars kan det kännas som om jag nyss gick omkring med bara ben och brunbrända kinder?

Att tiden flyger i väg är något man uppenbarligen har varit medveten om sedan urminnes tider. På en kyrkogård på Orust (mitt ursprung) försöker man göra invånarna uppmärksamma på att döden är ett oundviktligt tillstånd! Uppmuntrande!

1 kommentar:

angelica sa...

undrar vad de har för mål med det skyltandet. att man ska tänka på de döda kan jag ta, men att tänka på döden - det finns väl mer positiva saker att fundera över.

dock kan jag tycka att det pratas för lite om död, är vi så rädda för döden? det är ju egentligen ganska naturligt.