torsdag 24 februari 2011

Bland böcker och blad

Bokrean är förmodligen lika älskad som hatad. Somliga gillar att knuffas och stångas med andra galna bokälskare, medan andra väljer att förbise denna stora högtid. Var befinner jag mig mellan dessa ytterligheter, undrar du säkert? Erkännas bör, att jag faktiskt (frysande) stått utanför bokhandeln innan dess öppnande, väntandes på att dörrarna skulle slås upp. Detta var emellertid en engångsföreteelse. Jag skyller på att mina dåvarande studier i litteraturvetenskap gjorde mig förläst och tokig. Numer har jag en mer avslappnad inställning till berörd rea. Jag avvaktar gärna några dagar, för att få en lugnare shopping-atomosfär. Helt utan bokrean, nej det skulle jag dock inte vilja vara... den nya delen i vår, nyss inköpta, bokhylleserie måste ju trots allt fyllas på med något.

2 kommentarer:

Kenta sa...

Jag misstänker att du inte var i Säffle när du säger "bokhandel"... :)

Anna-Karin Wiklander sa...

Hehe, nej jag har tyvärr inte besökt Säffle i bokreatider. Är dock sugen på att kika in på "röda rummet" - verkar vara en bokhandel i min stil.