måndag 16 augusti 2010

Varför var de tvungna att döda clownerna?

nummer.se

De sista skälvande timmarna av min semester tillbringade jag i berättarladan i Rottneros/Sunne. Det är mitt andra år som besökare på skådeplatsen och utifrån vad jag upplevt vid de båda tillfällena lär det bli fler timmar spenderade på ladans hårda träbänkar. I år, detta bröllopets år, spelades passande nog Shakespeares "En midsommarnattsdröm" upp. Kärlek, attraktion, kritik mot maktmissbruk (i kristendomens namn), dialog med aktuella samhällsfenomen (ex. melodifestival), utan- och innanförskap, liv och död, hyllning till skogen... etc. var tematik att finna i årets föreställning. Med denna föreställning i ryggen känner jag mig nu redo för ytterligare en termin i samhällets tjänst. För dagen finns det inte så många studerande innanför lärcenters väggar, men det förbereds för fullt inför måndagens kursstart. Pennor vässas, hjärnor vaknar ur semesterdvalor och minnen från sommarens bravader återberättas. Undrar just vad denna höst har att erbjuda?

Inga kommentarer: