tisdag 2 mars 2010

Intensiv sportlovsvecka

Å alla sportlovslediga människors vägnar, gläds jag åt att det är ett vackert vinterväder ute. Ni som tycker er ana en bitterhet i min ton, misstar er. Jag tycker att detta är och ska bli en mycket trevlig, om än intensiv, jobbvecka. Den inleddes igår med en dag i kompetensutvecklingens tecken. I vårt arbetslag har vi, under gårdagen, utvecklat vår kompetens i avseende på filminspelning. Med detta menar jag inte att vi ska sadla om och bli regissörer, skådespelare och dramaturger (även om somliga av oss faktiskt besitter vissa skådespelartalanger). Vår avsikt är att börja förbättra våra inspelade föreläsningar: De ska bli kortare, mer levande och framför allt ska de vara behovsstyrda (alltså utgå från vad ni som studerande behöver).
Ytterligare en höjdpunkt under veckan är vårt besök på Karlstads universitet. Imorgon styr vi kosan mot Kronoparken och under dagen där ska vi delge de lärarstuderande, våra erfarenheter från undervisning i andra läromiljöer än i det traditionella klassrummet.
Torsdag blir en rolig dag på många sätt. Under hösten bedrev jag och en kollega ett projekt inom ramen för Sfi (Svenska för invandrare) och i övermorgon kommer vi, för andra gången, få presentera detta och förhoppningsvis kunna få lite nyttig respons. Under eftermiddagen ska vi sedan få möjlighet att visa våra skidåkarfärdigheter. Eftersom det är sportlov och ett ypperligt väder, kommer friskvården utnyttjas. Vi ska få komma ut "Säfflespåren" och testa underlaget där. Vi får se om jag återkommer på fredagen, eller om jag då ligger ledbruten i sängen - oförmögen att ta mig upp?!
Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: