onsdag 23 december 2009

Granen står så grön och grann i mitt vardagsrum

Jag sitter i min favoritfåtölj i vardagsrummet. Har svårt att avgöra om det är en ergonomisk arbetsställning, men det känns bekvämt. En fotpall stöder mina ben och kudden i ryggen ger extra komfort i sittställningen. Framför mig, snett till högre skådar jag granen. Den är klädd i vitt och silver, och för dagen, eftersom det finns människor (vanligtvis är katten granens enda sällskap) i närheten, får ljusen vara påslagna. Att det finns en lätt lutande karaktär på granen gör den charmig och med tanke på hur det såg ut från början, får man vara nöjd med resultatet. Förstås avslöjar granen och det andra befintliga (om än relativt sparsmakade) julpyntet att aftonen är på intågande. I släp har julaftonen en del ledighet - från nu fram till måndag kommer jag vara utloggad. Måndagen 28 /1 kommer jag tillbringa här, i min fåtölj, vilket på intet vis betyder att jag är otillgänglig. Msn och plattform är utmärkta kommunikationskanaler. Känner man att man behöver prata med mig - skickar man sitt telefonnummer så ringer jag upp. Vidare kommer jag att finnas på lärcenter tisdagen den 29/12, mellan 9 och 15. Onsdagen innan nyårsafton är jag ledig, så också 4 och 5 januari.

Vill avsluta med att önska alla en god jul och ett gott nytt år.

Inga kommentarer: