torsdag 15 oktober 2009

Högtryck på lärcenter

Röd- gula löv klär träden och solen bidrar med det speciella ljus som bara kan avnjutas på hösten. I morse kunde man också skåda den vita, gnistrande frosten som lagt sig som ett täcke över marken. Visst gillar jag denna årstid! Kylan, som för årstiden verkar vara tämligen ihållande, känner jag emellertid inte enbart glädje över. På morgonkvisten är det inte roligt att lämna värmen och tryggheten under täcket för att i ett kallt och mörkt kök försöka färdigställa frukosten. Något som värmer är dock den stora mängd studerande som fyller kurserna här på lärcenter. Denna termin har det gått på högvarv. Ett reslutat av detta är att jag, från och med måndag, kommer ägna mer tid åt gymnasiekurserna. De sfi- timmar jag hade måndag och fredag kommer således inte ligga kvar på mitt schema under den resterande terminstiden. Känslorna inför detta är delade - jag kommer sakna sfi otroligt mycket, på samma gång är det viktigt för mig att göra ett bra jobb, vilket inte är möjligt med för stor arbetsbörda. Så här sitter jag nu, planerandes för min sista sfi-lektion denna termin. Temat för morgondagens lektion: HÖST!

Inga kommentarer: