fredag 24 april 2009

Väderleksrapport

Sol, värme och grillning. Så lyder rapporten för i helgen. Jag hoppas att alla ska kunna ta en paus från alla måsten och tvång, och om så än för en minut låta solen värma era kinder. Vi börjar närma oss terminsslut och det känns. Jag tror att samtliga känner stressen - inlämningsuppgifter som inte än är gjorda, litterära texter som ligger och stirrar blint, dataskärmen som lyser vit av tomhet - ja, det finns många måsten och tvång. För min del handlar det om förberedelser på sfi inför det kommande nationella provet - stressade elever och stressade lärare. Det handlar också om ny-markeringarna så gula och fina. Jag vill att ni ska veta att jag håller på och att jag vet att det är många som väntar på kommentarer från mig. Men sluta inte jobba - titta framåt och undvik på så sätt stockning i slutet av terminen.

Ha en fantastisk helg!
/Pernilla

Inga kommentarer: