torsdag 5 mars 2009

"Svarta tavlan" - släng dig i väggen!



Vi, på lärcenter, har satt en "smart board" till världen - eller i alla fall, satt in en i det klassrum som vi kallar "Rönnen". Jag har varit lyckligt lottad i "smart board - frågan". Som av en händelse är jag i detta klassrum tre dagar i veckan. Jag kommer alltså vara en av de mest hängivna "smart board - användarna", vilket är hemskt trevligt. Hittills har jag inte hunnit lära mig så vidare värst mycket, rent praktiskt, men jag hoppas att jag och mina "smart board - funktioner" ska få lära känna varandra mer ingående under den nalkande helgen. Funktionerna, liksom möjligheterna, är många och nu är det upp till mig att utforska dem. Det är intressant hur utvecklingen har gått framåt. Tänk er hur det var att vara lärare förr: Bland kritdamm stod du och skrev så prydligt som det nu går att skriva med krita och hade en OH-apparat som det mest avancerade tekniska hjälpmedel. Nej vet ni vad - 2000-talet är här och skolan måste entra det med huvudet högt.

Inga kommentarer: