fredag 5 september 2008

Regn och förkylning

Fredag, fredag... ska bli så härligt med två dagars ledighet. Jag har nog aldrig känt att det ska bli så skönt med helg. Detta, främst på grund av närvaron av en fruktansvärt envis förkylning. Att lite halsont, snuva och nysningar kan göra en stackars människa så trött, är för mig helt obegripligt. Helgen ska således ägnas åt att bannlysa alla kvarvarande baciller. Bästa sättet att göra detta inbillar jag mig är att vila och ta det lugnt. Jag hoppas emellertid att regnet kan dra bort och lämna solen plats. Det vore skönt att få gå ut en stund och låta solens strålar skina lite på min förkylningsbleka hy. Det är intressant, det där, hur bleka vi skandinavier faktiskt blir under vinterhalvåret. Min vän, som också jobbar på SFI, fick sin blekhet burdust bekräftad av en elev - "Förut, du var brun. Nu, du är mycket vit."
Ha en bra helg!
/Pernilla

1 kommentar:

angelica sa...

haha, härlig kommentar! schysst att få sådär på höstkanten liksom! jag undvek den där hysterin att gå från brun till vit genom att hålla mej vit hela sommarn.. :)