torsdag 3 april 2008

Förlänga dygnet?

Läste precis ett inlägg på Helenas blogg. Hon undrar om det händelsevis finns någon som vet hur man förlänger dygnet. Jag skulle vilja gå ut med en liknande efterlysning. Snälla om det finns någon - HÖR AV ER!!! Det känns som om dagarna bara flyger iväg och att endast hälften av det som bör göras på en dag verkligen blir gjort.
Jag har också funderat på att skaffa mig en tvilling. Hon skulle kunna göra det tråkiga arbetet - det som jag våndas och ligger sömnlös över! Frågan är bara vad det skulle kunna vara? Jag ligger sällan sömnlös (somnar innan huvudet möter kudden) och jag har svårt att avgöra vad det är i mitt arbete som är tråkigt! Dessutom skulle jag förmodligen haft svårt att lita på att det blev rätt och riktigt gjort - kontrollbehov!!! Nej det bästa alternativet är nog ändå att förlänga dygnet - så Helena - eftersom jag har svårt att släppa taget och låta andra göra mitt jobb - ska vi slå våra kloka huvuden ihop och skapa en förlängd variant av dygnet?
Ha det så bra!
/Pernilla

2 kommentarer:

Helena J sa...

Hej Pernilla, jag tycker absolut att vi skulle slå våra KLOKA huvuden ihop. Vem vet vad som skulle komma fram en kväll med god mat och dryck på nåt varmt och skönt ställe? Antagligen fantastiska förslag som troligen är "helt" genomförbara ;-)
Om vi tar det genom skolan så skulle vi kunna göra det till en arbetsresa. Fråga Owe han är ju en snäll så han ställer säkert upp /Helena

Anna-Karin Wiklander sa...

Det låter underbart - ska se om jag kan bearbeta Owe. Jag brukar ligga på plus ibland - när jag serverar honom kaffe - men åker snabbt tillbaka på minus då jag pikar honom för hans ålder - men jag får helt enkelt skärpa mig!